Week numeroo twee en een beetje van 3! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lisanne Haaster - WaarBenJij.nu Week numeroo twee en een beetje van 3! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lisanne Haaster - WaarBenJij.nu

Week numeroo twee en een beetje van 3!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Juli 2014 | Ghana, Tamale

Helloo!

Eigenlijk zouden maandag (14/07) de examens beginnen op de school, maar omdat de elektriciteit uitgevallen was vorige week gingen we maandag verder met het uittypen van de examens. We moesten nog een hele boel doen, maar gelukkig waren we in totaal met 4 dus we kwamen een heel eind! Ik heb al rijst met een hele rare smaak gegeten en ja hoor het was vis.. als ik iets niet wil hier is het vis. Gelukkig kregen we een gekookt eitje erbij en heb ik toch de helft op kunnen eten. Dinsdag hebben we de examens klaargemaakt en uitgeprint voor de woensdag.
Dinsdag avond komen de vrijwilligers allemaal bij elkaar in de lodge. Daar konden we weer een heerlijk bodempje leggen. We aten; PATAT, PANNENKOEKEN en GEBAKKEN BANAAN, zoo lekker! Dinsdag was Mariam, meisje uit ons gastgezin, jarig en hebben wij voor haar een tasje gekocht met daarin oorbellen en armbandjes. Terwijl wij bij een kraampje stonden om te kijken naar een cadeautje voor haar ben ik nog ten huwelijk gevraagd.


maar mensen ik heb geen ja gezegd hoor (:


De nacht van dinsdag op woensdag heeft het erg gestormd. Regen, wind, onweer en alles mega hard Om half twee in de nacht stond ik me spullen te verplaatsen, omdat ze nat werden. Voor de zekerheid mijn apparatuur maar in mijn bed gelegd. Door de regen valt het leven op straat eigenlijk heel snel weg en sluit iedereen zijn tentje en gaat naar binnen. De school ging wel gewoon door en ik heb van woensdag tot en met vrijdag geholpen met het surveilleren en het nakijken van de examens. Leeftijdsverschil is erg groot, kinderen van 13 tot en met 17 in een klas. Ook de resultaten zijn zo verschillend. Je merkt dat er kinderen zijn die heel graag willen leren en je merkt dat de andere moeite of geen zin hebben want de cijfers liggen tussen de 100% en 1,2%. Bij het wiskunde examen vond ik gelijk al een fout!

Silke en ik hebben woensdag pannenkoeken gemaakt met kaneel en suiker. We hebben deze aan ons gastfamilie gegeven en natuurlijk een aan onszelf voor als toetje. Ze waren super lekker!

Vrijdag werden we al vroeg opgehaald door de taxi, omdat we vroeg moesten vertrekken voor het weekendje weg. We hadden afgesproken dat we om half 1 in het kantoor zouden zijn en dat we om 1 uur zouden vertrekken. Bash en Tover kwamen laat waardoor we laat vertrokken. We vertrokken pas rond kwart voor 2. We hadden een eigen busje voor ons groepje. We zouden de hele dag en een groot deel van de avond rijden. Ik zat helemaal achterin wat helemaal niet lekker zat. We reden over een weg met ALLEEN maar hobbels erin dus mijn kont begon al heel snel pijn te doen. Er stond politiecontrole, omdat de cheef (hoofd van het dorp) vermoord was. De eerste twee politie controles lieten ons door, maar de derde.. nee die liet ons niet door. Hij had een heel groot geweer bij zich wat ik niet zo heel fijn vond. Op een gegeven moment kwam er een jongen aanlopen die volgens mij dronken was. De politie man gaf hem een paar klappen tegen zijn gezicht waar ik best van schrok. Omdat het al 18:00 was geweest mochten we niet door voor onze eigen veiligheid. De oplossing was dus eerst om te overnachten daar. We hebben hem 100 cedi gegeven (ongeveer 25 euro). GELUKKIG, we mochten door rijden. We hebben er denk ik drie kwartier gestaan. In de avond aangekomen in N Kwanta zijn we naar een guesthouse gegaan. Ik ben samen met Kim op een kamer gegaan wat super gezellig was.
Zaterdagochtend lekker gedoucht met onze zangkunsten. Kim en ik gingen liedjes zingen zoals: heb je even voor mij, even aan mijn moeder vragen. Zo gelachen. We zijn met het busje naar de grootste waterval van west-Afrika geweest. De Wli Falls. Het was een stukje lopen om erheen te gaan, maar de waterval was zo mooi! Bikini’s aan en zijn we bij de waterval gaan staan. Super super mooi. We zijn weer gaan rijden naar een Nederlandse lodge waar we bleven slapen. In de avond ging ik met Tove, Andrea, Silke en Janneke foto’s maken met lichtjes. Heel gaaf!
Zondag had ik een mindere dag, buikpijn en moe. Het was dan ook een drukke dag. We zijn een berg opgaan klimmen die 885 meter was. Door de vermoeidheid heb ik de helft gelopen en ben ik daarna terug gaan lopen. Toch was het stuk wat ik gelopen had mooi. In de bus heb ik gelukkig kunnen slapen en voelde ik me gelukkig al iets beter. We zijn door gereden naar een Monkey Century. Wel een ander dan vorig weekend. En heb ik leuke foto’s kunnen maken van de aapjes. Na de aapjes hebben we een heel lang stuk moeten rijden voor we bij ons oversteekpunt aankwamen; de Volta Leek. We zijn met een ferry over de Volta Lake gevaren. De Volta was super mooi en vooral omdat we er in de avond waren. Ik heb gelukkig nog foto’s kunnen maken ondanks ik me niet lekker voelde. Gelukkig vonden we al snel een slaapplek en ben ik snel gaan slapen. Maandag voelde ik me al een stuk beter. Kreeg eindelijk weer een hap door mijn keel. In de ochtend zijn we naar de een na grootste zelf gemaakte dam geweest. Het water stond bijna bij het minimum. Door de buikpijn heb ik nauwelijks naar de gids geluisterd en heb ik genoten van het uitzicht. Ons plan was om weer terug te rijden naar Tamale waar we dan in de avond aan zouden komen maar de bus hield er natuurlijk mee op en hebben we in totaal iets meer dan 6 uur gewacht. Uiteindelijk was de auto gemaakt en was ook mijn buikpijn weg. We zijn maar een slaap plek gaan zoeken, omdat we het niet veilig vonden om in de nacht in een keer door te rijden.

Dinsdag zijn we terug gereden naar Tamale waar we eind van de middag aankwamen. Ondanks ik me niet heel lekker voelde heb ik wel echt genoten van het mooie uitzicht! En ohja als laatste, we hebben dit weekend maar liefst een katje, een Ghanees en een geit aangereden. Gelukkig overleefde de Ghanees het maar de andere twee hadden iets meer pech..



lots of loveeee xxx


  • 24 Juli 2014 - 19:59

    Annemarie:

    Hoi Lissanne,

    Dank je wel voor je update erg leuk om te lezen en soms ook even spannend!!

    Geniet ervan!

    Dikke kus van Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2014

Mijn laatste twee weekjes!!

03 Augustus 2014

Week 4 & 5!

24 Juli 2014

Week numeroo twee en een beetje van 3!

14 Juli 2014

Eerste week, deel 2!

14 Juli 2014

Eerste week, deel 1!
Lisanne

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 2470

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: